|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dit is in grote lijnen de opstelling, zoals ik dat voor ogen had.
Hieronder beschrijf ik hoe het drumrack tot stand gekomen is.
Zoals eerder vermeld, wilde ik een drumrack, dat totaal afweek van de
normaal bestaande drumracks, maar het moest natuurlijk wel functioneel
en de pads en cymbalen goed bespeelbaar zijn.
Dat was nog niet zo eenvoudig. Na veel gepuzzel ben ik zeer tevreden met
het resultaat.
Ik ben zelf geen drummer en dat geeft je de vrijheid anders te denken.
Je wordt niet gestuurd door lang bestaande tradities en speelmethodes.
Eigenwijs ? Ja dat ben ik beslist, hoewel ik het heimelijk "creatief "
noem.
Maar nu, hoe het drumrack zijn weg vond.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Met wat ijzer, multiplex, stukjes karton en veel plakband, voel ik me al
een echte drummer.
|
|
|
Steeds uitproberen, verplaatsen, buigen en weer proberen te drummen,
geeft veel inzicht en uiteindelijk neem je de beslissing: Zo moet het!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Op de CNC freesbank worden in een ijzeren plaat
gaten gefreesd, waarin straks de buizen gepositioneerd worden.
|
|
|
Het begin van het drumrack neemt al een serieuze vorm aan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het geheel is op maat gemaakt en
afgelast en wordt hier in de epoxy-primer gespoten. |
|
|
Om de pads en cymbalen eenvoudig te kunnen monteren, heb ik deelbare
aluminium klemmen gefreesd.
|
|
|
Een behoorlijk aantal freesbewerkingen passeren de
revue, voordat alle blokjes klaar zijn.
|
|
|
Maar aan alles komt een eind. Zie hier het resultaat. Nu nog even alle
blokjes in twee delen zagen, zodat het echte klemmen worden.
|
|
|
Het zagen is gereed en daarna
weer de epoxy-primer van stal gehaald. |
|
|
In de auto-industrie bestaat er chroomverf en deze gebruik ik om het
geheel een mooie finish te geven.
Het is sterk en behoorlijk slijtvast.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|